lauantai 5. joulukuuta 2015

Ajatuksia yksin ja yhdessä olosta / lauantai


Viime viikonloppuina on ollut menoa ja viikot on ollut täynnä. Ensi viikonloppuna on pikkujoulut ja Järvenpäähän lähtö. Varsinkin nämä viikonloppujen menot on ollut ja on jatkossakin mukavia, mutta joskus on parasta olla vain kotona. Tämän viikonlopun olen kotona ja luulen, ettei mikään voisi olla parempi paikka nyt. 

Kun on töissä, jossa ollaan hyvinkin lähellä muita ihmisiä ja tekemisissä joka hetki niin vapaalla kaipaan minä ainakin omaa aikaa ja rauhaa ehdottomasti. Tykkään työstä, tykkään kun saan tehdä ihmisten kanssa töitä ja tykkään myös siitä että töissä työkavereita, lapsia ja perheitä on paljon, tapaamisia kymmeniä ja kymmeniä päivässä. On ihana nähdä rakkaita ihmisiä tai välillä puolituttujakin vapaalla, mutta on kyllä hyvä olla myös yksin tai kotona omien kanssa.

Neilikat kuvassa siksi, että tässä reilu vajaa pari viikkoa sitten tuli ukkelin kanssa kimpassa eloa kahdeksan vuotta. Kahdeksan vuotta yhdessä ja onnellisesti, melkein kuitenkin jo yhdeksän tunnettu. Neilikat sain päivän kunniaksi ja kukista muutama kestää vieläkin, yhdessä eloa kestää ainakin. Onhan se nyt sattumaa, kohtaloa ja aika kivaa kun  rakas kumppani ja samalla niin hyvä ystävä löytyy saman katon alta. Mukavaa on myös se, että kuun vaihteessa tuli kolme vuotta siitä kun muutettiin nykyiseen kotiin, saman katon alle ja jo kolmannen yhteisen katon alle.

klementtiinit kuvassa taas siksi, että näitä menee ihan mielettömästi nyt. Vaikka kuinka mielestäni syön  monipuolisesti niin tosiaanko sitä elimistö kaipaa vitamiineja näin pimeän aikaan huomattavasti selvemmin?

Kaikki hyvin. Mukavaa viikonloppua kaikille ja kääk : täällä pilkistää aurinko. Uskomatonta. Lähden ulos, koirien kanssa :)





11 kommenttia:

  1. Ah, taidanpas napata "aamu"palaksi klementiinin itsekin. Ihanaa lauantaita sinne ihanaan tupaan :) Kyllä kotona vaan on parasta!

    www.lily.fi/blogit/inkaliljoja

    VastaaPoista
  2. Angry birds puolustusvitaminit ovat minun pelastukseni näin pohjoisen kaamoksen kourissa. Muutoin olis hankalaa...
    Ihanaa ja rauhaisaa viikonloppua sinulle!

    VastaaPoista
  3. Hektisen ja melko meluisan työni vuoksi rakastan hiljaisia viikonloppuja! Mukavaa kotoilua sinne.

    VastaaPoista
  4. Sosiaalisuus on mukavaa, mutta niin on yksinolokin. Molempia tasapuolisesti, on hyvä. Ihanaa kotoilua sinne teille ja mukavaa huomista itsenäisyyspäivää :)

    VastaaPoista
  5. ♥paljon onnellisia hetkiä teille jatkossakin♥

    VastaaPoista
  6. Onnea yhteisistä vuosia ja kaikkea hyvää myös jatkossa :D

    Samanlainen kulho kuin minulla! Itselläni oli siinä myös sitrushedelmiä viikolla, sitten palasin taas omenoihin. Hedelmiä tulee tosiaan syötyä paljon nyt. Jospa sitä tosiaan tarvitsee enemmän vitamiineja tähän pimeään vuodenaikaan...

    VastaaPoista
  7. Itse oon huomannut viihtyväni yhä enemmän omissa oloissani, vaikka olenkin ajatellut aina olevani tosi sosiaalinen. Mutta niin se varmaan on kun päivät on ihmisten parissa, sitä tarvitsee oman latautumisaikansa.
    Ihania yhteisiä vuosia teille vielä rutkasti lisää! <3

    VastaaPoista
  8. Kun tulen töistä kotiin, tarvitsen edes pienen oman hetken, jolloin ei tarvitse sanoa kenellekään yhtään mitään. Sellainen siirtymäriitti, löhötä sohvalla omissa ajatuksissaan :)

    Klementiinit on kovassa huudossa meilläkin, ei meinaa jaksaa kantaa kaupasta kotiin niin paljon että kaikki saisivat klementiinihalunsa tyydytettyä. Ehkä se on tämä pimeys joka saa kaipaamaan vitamiinipommeja.

    Onnea ja iloa yhteisiin vuosiin myös tästä eteenpäin.

    VastaaPoista
  9. Mä oon ollut kohta neljä vuotta kotona lasten kanssa ja vielä ainakin vuoden ajattelin olla. Musta on ihana tössötellä kotona ja touhuta kotitöitä, vaikka ne välillä maistuvat vähän puulta =) Harvemmin täällä yksin kuitenkaan tulee oltua, kun on seurana kaksi papupataa. Silti kaipaan välillä ihan omaa rauhaa ja hiljaisuutta. Mulla ei ole radiokaan päällä kun olen kotona yksin =)

    Mä olen kans huomannut, että elimistö huutaa lisävitamiineja. Meillä ei talvisin syödä salaatteja vaan korvaan ne lämpimillä kasviksilla. Niitä ei mun mielestä tule syötyä niin paljon, kuin rapeaa salaattia. Mä en klementtiineistä välitä, mutta omenoita syön kaksin käsin =) Onnea vuosipäivän johdosta ja mukavaa alkanutta viikkoa =)

    VastaaPoista
  10. Mä olen myös huomannut, että kaipaa entistä enemmän yksinoloa ja rauhallisuutta, vaikka olenkin sosiaalinen ja seurassa viihtyvä. Ehkäpä se liittyy myös (hyvällä tavalla) ikään. Blogistani löytyy juttua Blogini tarina -haasteessa. Olisi tosi kivaa, jos otat jossain kohtaa haasteen vastaan!

    VastaaPoista
  11. Heipsun. Minulla jäi Karvapuusti-blogini tauolle, mutta pystytin hieman laajemman höpinäboksin.
    Jos kiinnostaa niin tule kurkistelemaan, profiilin takaa löytyy :)

    VastaaPoista

Tassunjälki olisi mukava.