sunnuntai 28. helmikuuta 2016

Kun jotain etsii kauan / peltikaappi

 " Se on vain sellainen tavallinen työmiehen peltikaappi hehhehe " Nauroi kirpputorin pitäjä langan päässä kun peltikaapin mitoista soittelin. Minulle se ei ollut kuitenkaan mikä tahansa kaappi, vaan kaappi jota olen etsinyt pari-kolme vuotta. Kaikkiaan meillä on ollut suht vähän säilytystilaa ja niin kauan kuin muistan niin nykyiseen kotiin olen haaveillut peltikaappia, peltikaappeja. Olen kolunnut kirpputoreja paikanpäällä kuin netissä. Hakenut torin kautta kuin huutonetistä tuloksetta. 

Viime viikolla viimein silmiini osui ilmoitus kohtuuhintaisista kaapeista ja vieläpä täällä lähellä meitä. Kaapit oli haalean vaaleat ja mustekynin merkattu vaan eipä ole enää. Nyt kaapit on aivan ihanat punaiset ja viimein meillä makuuhuoneessa. Mitoituksenhan olin katsonut vähän miten sattuu, mutta sinne se kaappi vain asettui. Eri nurkkaan kuin suunnittelin, mutta asettui kuitenkin. 

Ukkeli maalasi kaapit. Ensin useamman spray purkin voimin ja lopulta metallimaalilla. Metallimaalilla pinnasta tuli tasainen ja peittävä ( ja tähän väliin minun tekisi mieli sanoa " mitäs minä sanoin " :) ) Tarkoitus on hankkia oviin vielä pienet patinoituneet metallinumerot. Ennen metallinumeroita  punainen kaunokainen on kuitenkin kotona tälläisenään. Kaapin myötä tuli taas kerran mieleen, että hyvää kannatti odottaa, eikä hankkia tässätapauksessa väliaikaista ratkaisua. 



Mukavaa sunnuntaita ja alkavaa hiihtolomaa loman alottaville. Itsellä on poikkeavia työvuoroja luvassa ja perjantaina jo vapaa ja vapaan myötä pidennetty viikonloppu.

19 kommenttia:

  1. Hieno kaappi! Se on mahtava tunne, kun viimein löytää etsimänsä. :) Mulla meinaa välillä kärsivällisyys loppua ja on tullut turvauduttua väliaikaisratkaisuihin.

    VastaaPoista
  2. Mää oon haeillut lasten vaatekaapiksi peltistä pukukaappirivistöä vaan en saa isäntää myöntymään millään. Ei kai muuten, mutta en minä itse osaa hyllyjä tehdä. Hieno on löytösi!

    VastaaPoista
  3. Mahtava ostos! Tuollaisesta minäkin olen haaveillut, mutta haaveeksi taitaa jäädäkin. Ei tunnu oikein mistään löytyvän, ei. Ihanan pirteäksi olette sen maalanneetkin <3 Huippu löytö!

    VastaaPoista
  4. Tulipa siitä upea maalauksen myötä ja juuri teille sopiva! Mukavaa tulevaa työviikkoa :)

    VastaaPoista
  5. Aivan mielettömän hieno ♥ Ja tuo väri on niin täydellinen ♥

    Ihanaa sunnuntai-iltaa ja alkavaa viikkoa ♥

    VastaaPoista
  6. Onpas kiva löytö! Olen itse myös haaveillut vanhoista metallisista pukukaapeista ties kuinka kauan, juurikin punaisista. Harmittavasti niitä on jopa ollut pari kolme kertaa roskalavoilla tyrkyllä, mutta en ole niitä pystynyt yksin kotiini tuomaan. Ehkä vielä joskus minullekin!

    VastaaPoista
  7. Hieno! Kuvittele, minulla on niinkin lähellä kuin varastossamme tällainen rivi, mutta mieheni pitää siitä kynsin hampain kiinni etten roudaa sisälle! Siellä se säilyttää haisevat työ-ja pelikamppeensa. murr.

    VastaaPoista
  8. Ihana! Siulla on nyt kyllä varsin suotuisat tähdet sisustusrintamalla muutenkin - ihan unelmajuttu tuo edellinenkin postaus - huoks ;)

    VastaaPoista
  9. Eipä mulla ole mitään lisättävää tähän :D Olen ihan samaa mieltä kuin edellä mainitut!

    VastaaPoista
  10. Oon myös haaveillut peltikaapista ties kuinka kauan. Ihan mahtavan värin valitsit kaappiisi!!!

    VastaaPoista
  11. Vitsit, mikä löytö. Tuollaisista minäkin olen haaveillut. Mutta eipä siis kannata koskaan luovuttaa.

    VastaaPoista
  12. Täälläkin peltikaapeista haaveilija, kyllä sellainen vielä minunkin kohdalle osuu! Just nappivalinta tuo väri kaapin pintaan.

    VastaaPoista
  13. Ihana ihana ja just teidän näköinen!

    VastaaPoista
  14. Hei, voitit kirjan blogiarvonnassani. Laitoin sinulle sähköpostia gmailiisi mutta en ole saanut vielä vastausta. Laitathan minulle osoitteesi kirjan postitittamista varten.

    VastaaPoista
  15. Kiitos teille kivoista kommenteista <3 Ja Lindalle on vastattu sähköpostiin, ihana uutinen :)

    VastaaPoista
  16. Mielettömän ihana kaappi ja tuo väri ... just mun makuun!

    VastaaPoista
  17. Aivan ihana kaappi, todella pirtsakka ja tuo ihanan tunnelman. Minä kovasti tahtoisin myös käydä läpi jotain teollisuuskalusteita sekä teräskalusteita. Meillä kun tuo tyyli on nyt hieman muuttumassa siihen suuntaan. https://www.reuna.fi/palvelut

    VastaaPoista

Tassunjälki olisi mukava.